UROCZYSTE  PODSUMOWANIE PROJEKTU

EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZEGO

„JĘZYK ZWIERCIADŁEM

KULTURY NARODÓW”

„Tell me and I forget. Teach me and I remember. Involve me and I learn”

„Powiedz mi a zapomnę. Naucz mnie, a zapamiętam. Zaangażuj mnie, a nauczę się”

Benjamin Franklin

We wtorek 18 maja w naszej szkole miało miejsce jedno  z najważniejszych wydarzeń tego roku – uroczyste podsumowanie trwającego od początku października projektu edukacyjno-wychowawczego:

JĘZYK ZWIERCIADŁEM KULTURY NARODÓW”.

Koordynatorkami projektu były: p. Katarzyna Pikul oraz p. Monika Guzik-Skirzyńska. Ściśle współpracowała z nimi p. Ewa Kmieć.

W działania projektowe zaangażowani byli wszyscy nauczyciele oraz uczniowie. Podczas lekcji, zajęć wychowawczych, świetlicowych, bibliotecznych i pozalekcyjnych, przygotowywania i przeprowadzania konkursów realizowano systematycznie założenia projektu.

Cele projektu:

1.     Rozbudzenie w uczniach potrzeby osiągnięcia biegłości językowej, zarówno języka ojczystego, jak i języka obcego.

2.     Uświadomienie uczniom zależności pomiędzy językiem a kulturą danego narodu.

3.     Rozbudzenie w uczniach refleksyjnego podejścia do obyczajów oraz tradycji narodowych i obcych.

4.     Rozbudzenie w uczniach potrzeby dbania o piękno mowy ojczystej.

5.     Rozbudzenie w uczniach potrzeby dogłębnego poznania języka obcego.

6.     Rozbudzenie w uczniach wrażliwości językowej oraz ciekawości świata.

7.     Doskonalenie indywidualnej pracy uczniów i współpracy w grupie.

8.     Doskonalenie zdolności i talentów uczniów zdolnych oraz angażowanie i dowartościowywanie uczniów słabych.

W dużej mierze udało się osiągnąć założone cele. Wyraźnie zwiększyła się integracja zespołów klasowych i środowiska szkolnego, zwiększyła się świadomość językowa uczniów, została poszerzona ich wiedza na temat polskiej i brytyjskiej kultury.

W ciągu ośmiu miesięcy ciężkiej pracy przygotowano i przeprowadzono 13 różnorakich konkursów, w których wzięła udział większa część uczniów naszej szkoły.

Warto przyjrzeć się liczbom: Wręczono aż 115 nagród!

  Oto lista konkursów:

1.Turniej wiedzy o Wielkiej Brytanii

2. Konkurs plastyczny – „Zabytki”

3. Konkurs plastyczny – „Frazeologizmy”

4. Konkurs plastyczno-techniczny – „Album”

5. Konkurs językowy – „English is fun”

6. Konkurs językowy – „English is easy”

7. Konkurs muzyczny – „Szkolny Meloman”

8. Konkurs muzyczny – „Polsko-angielskie śpiewanie”

9. Konkurs językowy – „Frazeologizmy”

10. Konkurs literacki – „Opowiadanie”

11. Konkurs językowy – „Ortografia polska i angielska”

12. Konkurs językowy – „Wiedza polonistyczna”

13. Konkurs muzyczny – „Karaoke”

Oprócz konkursów przeprowadzono ciekawe i nowatorskie w formie lekcje pokazowe z języka angielskiego i muzyki. Intensywnie pracował chór szkolny i solistki – przygotowano konkursowe piosenki w języku polskim i angielskim oraz piosenki, które stanowiły oprawę uroczystego podsumowania projektu. Zespół teatralny opracował oryginalny występ kabaretowy, a dzieci ze szkolnej świetlicy przygotowały taniec kowbojski. W lutym odbył się niezwykły koncert walentynkowy przygotowany przez uczniów klasy 6b. Poza tym wszyscy uczniowie mogli realizować cele projektu w ramach codziennych lekcji, z których spora część odnosiła się do polsko-angielskiej tematyki.

Uroczyste podsumowanie projektu trwało ponad dwie godziny, ale nikt się nie nudził. Prowadzący nie ograniczyli się tylko do wywoływania na scenę laureatów konkursów. Wszystko zaprawione było dużą dawką humoru i niby przypadkiem wprowadzało widzów w tematykę projektu. W roli konferansjerów wystąpili: Anna Chojnowska i Wojciech Kolarczyk (klasa 4b i 4a ) oraz Bartosz Kajmowicz i Radosław Kabała  z klasy 6a. Wystąpił chór szkolny (pod kierownictwem p. Moniki Guzik-Skirzyńskiej), laureatki konkursu „Polsko-angielskie śpiewanie”, przygotowani przez p. Katarzynę Pikul uczniowie z klasy 6b w scence rodzajowej odegranej w języku angielskim oraz szkolna grupa teatralna w kabarecie autorstwa p. Sławomira Batora i grupa taneczna „Gwiazdeczki” przygotowana przez p. Jadwigę Miś i p. Małgorzatę Gawlik. Swoje „pięć minut” mieli także dwaj chłopcy z klasy 4b – Sylwester Szkotak i Jakub Zięborak, którzy w zabawny sposób wytłumaczyli zebranym istotę związków frazeologicznych.

Wspaniali występujący i charyzmatyczni prowadzący (szczególnie Ania Chojnowska), sprawili, że uroczyste podsumowanie projektu wypadło doskonale!

Wszystkim serdecznie gratulujemy!

To był naprawdę udany projekt!