ZIELONA SZKOŁA W GRECJI

W dniach 11 do 19 maja uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w wyjeździe edukacyjnym do Grecji - kraju o bogatej kulturze i historii. Wyjazd organizowany był przez dąbrowskie gimnazjum im. Jerzego Brauna. Trasa wycieczki wiodła przez Polskę, Słowację, Węgry, Serbię, Macedonię aż do greckiego miasteczka położonego w sercu Riwiery Olimpijskiej - Panteleimonasa.

12 maja zakwaterowaliśmy się w hotelu Pantazy z którego okien mogliśmy podziwiać widok  zaśnieżonego Olimpu oraz ruiny zamku krzyżackiego.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy wycieczką w okolice Olimpu następnie udaliśmy się do pięknego miasteczka Paleo Panteleimonas.W czasie pobytu na "zielonej szkole" udaliśmy się na całodniową wycieczkę do stolicy Grecji - Aten.

Zwiedzaliśmy  Akropol gdzie mogliśmy zobaczyć z bliska budowle przedstawiane na kartach podręczników do historii. Zobaczyliśmy również agorę Grecką oraz Rzymską, zmianę warty pod parlamentem oraz Termopile. Swym pięknem urzekły nas również Meteory czyli klasztory zawieszone pomiędzy niebem a ziemią. Zwiedziliśmy tam jeden z sześciu dostępnych klasztorów Megalo Meteoro czyli Wielki Meteor.

W czasie pobytu w Grecji nie zabrakło również wyjść na piękną plażę gdzie mogliśmy cieszyć sie słońcem, grać w siatkówkę czy badmintona i oczywiście kąpać się w turkusowej wodzie Morza Egejskiego.

Pogoda nie zawsze była wymarzona, a długa podróż męcząca, jednak rekompensatą były piękne widoki, których nie widujemy na co dzień. Wszyscy wróciliśmy zachwyceni krajem ,który był kolebką starożytnej cywilizacji. Pełni miłych wspomnień i wrażeń oraz zadowoleni ze zdobytej wiedzy i umiejętności. Pokochaliśmy Grecję i polubiliśmy mieszkańców tego kraju, mamy nadzieję, że kiedyś tam powrócimy.