REGULAMIN

VII POWIATOWEGO TURNIEJU WIEDZY Z  BRD

dla klas I –III

„Wzorowo i bezpiecznie”

    I.    CEL:

   Celem Turnieju jest podnoszenie kultury społeczeństwa i działanie na rzecz poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym bezpieczeństwa dzieci poprzez:

ü  edukowanie i uświadamianie zagrożeń występujących w ruchu drogowym,

ü  wykorzystanie wiedzy z dziedziny wychowania komunikacyjnego w praktycznym działaniu.

ü  popularyzowanie przepisów i zasad bezpiecznego poruszania się po drogach,

ü  propagowanie podstawowych zasad i umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej,

ü  rozpowszechnianie roweru jako środka transportu, a także rekreacji i sportu,

ü   sprawdzenie stopnia znajomości poznanych zasad z ruchu drogowego,

ü  promocja idei turnieju we współpracy z mediami.

  II. ORGANIZATORZY TURNIEJU:

      Organizatorem Powiatowego Turnieju Wiedzy z BRD dla klas 1-3  jest Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2  w Dąbrowie Tarnowskiej  w osobach: Małgorzata Gawlik, Renata Klimek, Barbara Stępnik.

III. UCZESTNICY:

Turniej adresowany jest dla uczniów szkół podstawowych z klas I – III. Swoim zasięgiem obejmuje szkoły podstawowe wszystkich gmin w  powiecie dąbrowskim.

Turniej przebiega w trzech etapach: SZKOLNYM, GMINNYM  i POWIATOWYM.

 ETAP SZKOLNY:

1.   W eliminacjach szkolnych biorą udział uczniowie klas I – III szkół podstawowych, którzy zgłosili chęć startu w Turnieju. Eliminacje szkolne mogą być poprzedzone eliminacjami klasowymi. Zakres tematyczny eliminacji klasowych opracowują nauczyciele nauczania zintegrowanego.

2.    Eliminacje szkolne przeprowadza koordynator BRD lub inny nauczyciel wyznaczony przez dyrektora szkoły na podstawie programu nauczania  w zakresie wychowania komunikacyjnego.

3.    W wyniku eliminacji szkolnych zostanie wyłoniona jedna trzyosobowa drużyna reprezentująca szkołę w II etapie turnieju (GMINNYM) .

4.    Eliminacje szkolne należy przeprowadzić do końca marca 2011 r.

 ETAP GMINNY:

  1.    Turniej na etapie gminnym przeprowadzają wyznaczone szkoły w  danych   gminach  10 maja 2010 roku.

2.    O terminie Turnieju  na szczeblu gminnym i powiatowym zawiadamiają organizatorzy eliminacji  gminnych.

3.    Zadaniem uczestników etapu gminnego jest rozwiązanie testu wiedzy, który w  tym roku opracowują nauczyciele z Publicznej Szkoły Podstawowej w Pilczy Żelichowskiej.

5.    Protokoły z eliminacji gminnych - zgłoszenie drużyny do III etapu ( finału ) - należy dostarczyć w terminie do dnia 17 maja 2010 r. pocztą elektroniczną na adres sp2dt@wp.pl  lub zwykłą pocztą na adres:                         

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2

ul. Matejki 8

33 – 200 Dąbrowa Tarnowska

z dopiskiem „VII Powiatowy Turniej BRD kl. I – III”

(wzór protokołu- załącznik nr 1)

ETAP POWIATOWY

  I.    Miejsce turnieju : Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej

II.  Termin:      7 czerwca 2011 r. godz. 9.00.

III. Organizatorzy: Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej.

IV. Etap powiatowy  przeprowadza komisja konkursowa powołana przez  Organizatorów   Turnieju.

V.   Zadania dla uczestników III etapu opracowują organizatorzy turnieju. Etap powiatowy będzie podzielony na trzy  części:

·        Test Wiedzy- zawierający m. in. z rebusy, zgadywanki, uzupełnianki, pytania otwarte i zamknięte, krzyżówki, itp.

·        Sprawnościowy Tor Przeszkód  składający się z ustawionych przeszkód, wybranych z poniższego wykazu:

 

a)    równoważnia

b)    tarka

c)    ósemka

d)    przedmiot do przewożenia

e)    korytarz z  desek

f)     slalom kółkowy

g)    slalom z  ograniczeniem

h)    pochylnia

i)     piaskownica

j)     bramka wisząca

k)    rynna

l)     łezka

m)   przewożenie przedmiotów na uwięzi

n)    zatrzymanie w  miejscu.

 

·        Układanie puzzli.

 VI. Rowery i inny sprzęt, potrzebny do zorganizowania i przeprowadzenia eliminacji  powiatowych zapewnia organizator.

VII. Punktacja za poszczególne konkurencje zostanie podana podczas eliminacji w III. etapie turnieju, a w przypadku remisu uczniowie będą odpowiadać na dodatkowe pytania.

IX.  Postanowienia Komisji są ostateczne.

X.    Dla finalistów przewidziano atrakcyjne nagrody.

  Postanowienia końcowe:

1.      Do zorganizowania i przeprowadzenia poszczególnych etapów Turnieju, a także finału powiatowego, organizatorzy zapraszają władze  samorządowe oraz inne instytucje deklarujące pomoc w organizacji   i finansowaniu Turnieju.

2.      Organizatorzy poszczególnych etapów turnieju wydają ostateczne decyzje we wszystkich sprawach,  w szczególności dotyczących zagadnień merytorycznych, związanych z organizacją i przebiegiem poszczególnych etapów Turnieju oraz w sprawach spornych .

3.      Do organizatorów  poszczególnych szczebli należy:

a)     promocja idei Turnieju i informowanie o nim społeczeństwa przy współpracy  z mediami,

b)     zapewnienie środków materialnych i rzeczowych do zorganizowania  i przeprowadzenia eliminacji,

c)     podanie terminu i postanowień regulaminu do wiadomości zainteresowanych,

d)     opracowanie pisemnych pytań  testowych (etap szkolny i gminny) oraz zadań do konkurencji sprawnościowych - etap powiatowy,

e)     powołanie Komisji Konkursowej,

f)      zapewnienie opieki medycznej podczas trwania Turnieju,

g)     prowadzenie dokumentacji oraz sporządzenie sprawozdania z całości przebiegu danego etapu Turnieju  i przesłanie go do organizatora wyższego etapu oraz zgłoszenie najlepszych drużyn do udziału   w wyższym etapie Turnieju,

  4.   Uczestnicy turnieju wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych (Dz. U. z  2002 roku, nr 101, poz. 926 z  późn. zmianami)  w  celach prowadzenia konkursu, wyłaniania, odbioru i rozliczania nagród przez organizatorów oraz podawania informacji o wynikach konkursu w  mediach.