REGULAMIN

IX POWIATOWEGO TURNIEJU WIEDZY Z  BRD

dla klas I –III

„Wzorowo i bezpiecznie”

I.                   CEL:

Celem turnieju jest wspieranie i promowanie inicjatyw w zakresie BRD oraz działań zmierzających do poprawy stanu bezpieczeństwa, w tym bezpieczeństwa dzieci poprzez:

§  popularyzowanie przepisów i zasad bezpiecznego poruszania się po drogach;

§  kształtowanie pozytywnych cech wzorowego pieszego;

§  propagowanie podstawowych zasad i umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej i odpowiedniego zachowania się podczas wypadku drogowego;

§  promocja idei turnieju we współpracy z mediami.

   II. ORGANIZATORZY TURNIEJU:

      Organizatorem Powiatowego Turnieju Wiedzy z BRD dla klas 1-3  jest Publiczna Szkoła Podstawowa             nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej w osobach: Małgorzata Gawlik, Renata Klimek, Barbara Stępnik.

   III. UCZESTNICY:

Turniej adresowany jest dla uczniów szkół podstawowych z klas I – III. Swoim zasięgiem obejmuje szkoły podstawowe wszystkich gmin w  powiecie dąbrowskim.

Turniej przebiega w trzech etapach: SZKOLNYM, GMINNYM  i POWIATOWYM.

 ETAP SZKOLNY:

1.  W eliminacjach szkolnych biorą udział uczniowie klas I – III szkół podstawowych,  którzy zgłosili chęć startu w Turnieju. Eliminacje szkolne mogą być poprzedzone eliminacjami klasowymi. Zakres tematyczny eliminacji klasowych opracowują nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.

2.    Eliminacje szkolne przeprowadza koordynator BRD lub inny nauczyciel wyznaczony przez dyrektora szkoły.

3.    W wyniku eliminacji szkolnych zostanie wyłoniona jedna trzyosobowa drużyna reprezentująca szkołę w II etapie turnieju (GMINNYM) .

4.    Eliminacje szkolne należy przeprowadzić do 18 kwietnia  2013 r.

 ETAP GMINNY:

1.         Turniej na etapie gminnym przeprowadzają wyznaczone szkoły w  danych   gminach  14 maja  2013 roku.

2.         O terminie Turnieju  na szczeblu gminnym i powiatowym zawiadamiają organizatorzy eliminacji  gminnych.

3.         Zadaniem uczestników etapu gminnego jest rozwiązanie testu wiedzy, który w  tym roku opracowują

·        dla gminy  Dąbrowa Tarnowska  - nauczyciele z Publicznej Szkoły Podstawowej w Bolesławiu,

·        dla pozostałych gmin – nauczyciele z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2  w Dąbrowie Tarnowskiej.

4. Protokoły z eliminacji gminnych - zgłoszenie drużyny do III etapu ( finału ) - należy dostarczyć w terminie do dnia 20 maja 2013 r. pocztą elektroniczną na adres sp2dt@wp.pl  lub zwykłą pocztą na adres:                         

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2

ul. Matejki 8

33 – 200 Dąbrowa Tarnowska

z dopiskiem „IX Powiatowy Turniej BRD kl. I – III”

 

ETAP POWIATOWY

 I.    Miejsce turnieju : Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej

II.  Termin:     5 czerwca 2013 r. godz. 9.00.

III. Organizatorzy: Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej.

IV. Etap powiatowy  przeprowadza komisja konkursowa powołana przez  Organizatorów   Turnieju.

V.   Zadania dla uczestników III etapu opracowują organizatorzy turnieju. Etap powiatowy będzie podzielony na trzy części:  test wiedzy, sprawnościowy tor przeszkód  oraz pierwsza pomoc.

 VI. Rowery i inny sprzęt, potrzebny do zorganizowania i przeprowadzenia eliminacji  powiatowych zapewnia organizator.

VII. Punktacja za poszczególne konkurencje zostanie podana podczas eliminacji w III. etapie turnieju, a w przypadku remisu uczniowie będą odpowiadać na dodatkowe pytania.

VIII.  Postanowienia Komisji są ostateczne.

IX.    Dla finalistów przewidziano atrakcyjne nagrody.

  Postanowienia końcowe:

1.      Do zorganizowania i przeprowadzenia poszczególnych etapów Turnieju, a także finału powiatowego, organizatorzy zapraszają władze  samorządowe oraz inne instytucje deklarujące pomoc w organizacji i finansowaniu Turnieju.

2.      Organizatorzy poszczególnych etapów turnieju wydają ostateczne decyzje we wszystkich sprawach, w szczególności dotyczących zagadnień merytorycznych, związanych z organizacją i przebiegiem poszczególnych etapów Turnieju oraz  w sprawach spornych.

3.      Do organizatorów  poszczególnych szczebli należy:

a)      promocja idei Turnieju i informowanie o nim społeczeństwa przy współpracy  z mediami,

b)     zapewnienie środków materialnych i rzeczowych do zorganizowania  i przeprowadzenia eliminacji,

c)      podanie terminu i postanowień regulaminu do wiadomości zainteresowanych,

d)    opracowanie pisemnych pytań  testowych (etap szkolny i gminny) oraz zadań do konkurencji sprawnościowych - etap powiatowy,

e)      powołanie Komisji Konkursowej,

f)       zapewnienie opieki medycznej podczas trwania Turnieju,

g)     prowadzenie dokumentacji oraz sporządzenie sprawozdania z całości przebiegu danego etapu Turnieju i przesłanie go do organizatora wyższego etapu.

  4.   Uczestnicy turnieju wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych (Dz. U. z  2002 roku, nr 101, poz. 926 z  późn. zmianami)  w  celach prowadzenia konkursu, wyłaniania, odbioru i rozliczania nagród przez organizatorów oraz podawania informacji o wynikach konkursu w  mediach.

   5.  Uczestnicy Turnieju muszą posiadać i przedstawić do wglądu:

- legitymację szkolną,

- pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych na udział w Turnieju.

Wszelkie pytania odnośnie konkursu należy kierować do:

·         Małgorzaty Gawlik tel. dom. 0146455248  tel. kom. 502248082   e-mail: goga36@poczta.onet.pl

·         Renaty Klimek tel. dom. 0146423003 tel. kom. 609328387    

·         Barbary Stępnik tel. dom. 014 6424489 tel. kom. 504690015